Usabilla X Red Nose Day 2017

What is Red Nose Day? Launched by UK charity, Comic Relief, in 1988, Red Nose Day has become something of a British institution. It’s the day, every two years, when people across the country come together and make fools of themselves, all in the name of charity. The goal is to drive positive change through…

Details

Conversions: Building a Testing Culture

In his Building a Testing Culture presentation at Google Conversions 2017 in Dublin, Ireland, Stuart Frisby discussed the culture, process, and team structures needed/used at Booking.com to support thousands of optimization tests. Here’s my notes from his talk: Booking.com’s use of testing results in 2x-3x industry average conversion rates. If it can be tested, test…

Details

Conversions: Next Generation Web

In his Next Generation Web presentation at Google Conversions 2017 in Dublin, Ireland, Ani Mohan outlined the Chrome team’s efforts to bring native mobile app-like capabilites to the mobile Web. Here’s my notes from his talk: The Web has been around for about 25 years. In 1996, we had 360M people using it on desktop…

Details

La place du designer par Juliette Mothe

Je vous publie de temps en temps des mémoires d’étudiant(e)s qui méritent d’être lu, autant parce qu’ils abordent des questions importantes à mes yeux mais aussi parce qu’ils sont une archive indispensable de la pensée et du travail sur nos métiers de designer. J’ai eu le plaisir de recevoir ce matin un e-mail de Juliette…

Details

Les œuvres d’art sur nos autoroutes françaises

Hier, je découvrais ce rapport du CNAP que PoulpyWP partageait sur Twitter. Il s’agit d’un passionnant travail réalisé par Julien Lelièvre, qui est graphiste et photographe. Son histoire est intéressante car il se passionne pour les endroits désertés par l’homme, une activité qui l’a conduit a réaliser un travail de recensement et d’archivage photographique de…

Details