Infographie : Les Updates de l’Algorithme Google en 2016

Une infographie qui vous propose les dates des 11 mises à jour majeures des algorithmes utilisés par Google pour améliorer son moteur de recherche. A vous de voir dans vos statistiques de trafic ce qui s’est passé pour votre site à ces dates-là… Notre infographie du vendredi est proposée aujourd’hui par le site OnCrawl et…

Details

Daily News: Location-Based Marketing Spend, Local Pack Changes, 3rd Party Location Data

Here is today’s roundup of news related to local marketing and advertising, local media, technology, local commerce, consumer behavior and more. Data: 25% of Marketing Budgets Spent on Location-Based Marketing (March 16, 2017) LSA Insider: “For multi-location brands, many have come to understand the value of localization and targeting.” Millennials Follow Brands; GenX , Contests;…

Details

Concept living room on wheels

Chinese, accustomed to delight the general public with unusual inventions, again surprised the public. This time the designers presented a The highlight of the exterior of the concept was a wide windshield, smoothly turning into a panoramic roof. The design will allow you to enjoy the beauty of the surrounding landscape, as well as monitor…

Details

Amazon adds Alexa to its main shopping app

Amazon’s virtual assistant just got a much wider audience. The company announced it’s integrating Alexa into its main shopping app on iPhone, starting today with a full rollout expected by next week. The assistant can do more than just provide a voice interface to Amazon’s retail store, however – it can also control your smart…

Details

Le découplage des passions

Les agences relèvent un nouveau défi : faire face au découplage des passions. De quoi s’agit-il ? D’une réalité professionnelle asymétrique entre les deux familles qu’elles réunissent : les consultants et les créatifs. Soumises au stress de leurs clients, à la morosité économique générale, les équipes conseil, chargées d’entretenir la relation commerciale et stratégique, sont…

Details