Experience Design: Beyond a Simple ROI

By Corinne Wayshak Executives want to know the return on investment (ROI) for the products and solutions their company creates. They typically want to know the ROI for user-experience efforts, too. However, while many UX leaders would love to be able to create a reliable ROI model to justify their team’s resource needs and communicate…

Details

Conference Review: O’Reilly Design Conference 2016

By Pabini Gabriel-Petit The inaugural O’Reilly Design Conference took place at Fort Mason in San Francisco, January 20–22, 2016. O’Reilly Media formed its conference division in 1997 and currently hosts nine different conferences for software-development professionals, in various locations around the world. O’Reilly has extensive experience organizing professional conferences and a stable of 55 authors…

Details

30 Absolutely Stunning Movie Posters

Movie posters give graphic designers a very large canvas to work on, which has resulted in some truly stunning and memorable work. The design work that goes into creating these posters can have a big impact on whether or not a movie is ultimately successful, so there’s a lot of pressure put on each designer’s…

Details

Paiement en ligne et authentification forte : l’approche par les risques réintroduite … sous condition !

L’EBA vient de publier une nouvelle version du projet de RTS (Regulary Technical Sandard) qui précise les exigences relatives à l’authentification forte du client lors des paiement s en ligne (Article 97 de la DSP2). S’il réintroduit en théorie la notion d’approche par les risques demandée par toute la profession, ce texte reste en pratique…

Details

La Présidentielle du Numérique

Sondage Opinion-Way et  » La Présidentielle du numérique le 9 mars La séquence numérique du débat présidentiel s’ouvre cette semaine Le collectif France numérique 2017 dévoile aujourd’hui un sondage sur la vision qu’ont les Français du numérique dans la campagne présidentielle et leurs attentes vis à vis des candidats, réalisé en collaboration avec l’institut Opinion-Way[1].…

Details

La livraison urbaine et le crowdshipping au programme de la commission transport logistique de la Fevad

 » Le crowdshipping, ou livraison collaborative, fait partie intégrante de l’économie collaborative. Émergente en France, mais déjà très présente dans de nombreux pays, la livraison collaborative répond à des demandes multiples liées au développement des échanges C to C, à l’accélération des flux B to C, aux livraisons tardives. Avec des modèles internationaux, interurbains ou…

Details